pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda
: 24 sty 2015, 1:02
Jakub uzmysłowił mi ciekawą kwestie: nawet wzrost 100% franka nie musi oznaczać, ze wybór kredytu w tej walucie był zły, czyli krótko mówiąc bilans zysków i strat może być nadal korzystny po stronie Frania. Głównym parametrem jest czas:-).
Problem manipulacji prawdą i zamienianie jej w pólprawdę jest pewnie znany odkad istnieje ludzkość rozumna. Ale chyba nasze czasy są perłą w koronie robienia ludzi w konia za pomocą odpowiednio sformułowanych zdań.
1. temat żywnosci zostawie, mam nadzieje, innym- swoje 33 grosze wrzuciłem do tematu wielkie żarcie. Ale powiem wprost: porównujac żarcie z marketu a od p. Michalaka... pozostaje pytanie: gdzie ja żyłem?
2. zarówki energooszczedne. temat bumerang. W latach koniec 90 Politechnika prowadziła badnia na ich temat . Zgroza. nie dość ze bomba chemiczna (kilka tysiecy przekroczona norma zawartosci rtęci gdy to cudo techniki rozbije sie w domu. Realne zagrożenie zgonem.). Do tego duze zużycie prądu na "rozruch" i stosunek ceny do uzyskanej oszczedności. Pewnie wiemy to wszyscy. Rzadko kto zdaje sobie sprawe, ze jest to produkt wysoce toksyczny i bezwzględnie nie wolno wyrzucac go do smieci domowych (tak jak baterii- wrzućcie jedna, uszkodzoną do akwarium, zobaczycie, po jakims czasie efekt). Powód? mozna kogoś zabić, mozna zabić siebie. Mozna wprowadzić rtęć do obiegu srodowiskowego i w efekcie zjeść ja wraz ze swoim naturalnym warzywkiem z ogródka. Koszty utylizacji takiej zarówki są kilkuset (oby) razy wieksze niz zwykłej żarowej, która nie truje do tego. I ktoś zapyta a UE pozwala na to? pozwala bo pewnie włożyła miliony w badania Philipsa nad kontr -badaniami chyba sony dotyczacymi technologii LED. Kasa musi sie zwrócić.
3. Testy samochodu: czesto widac mknącego VW z zaklejonym przodem. Słychac wtedy komentarze ze to nowy model auta i nie ujawniaja stylistyki... coż prawda jest banalna bo zwiazana z kasą:-). To test na spalanie. Jazda w systemie eco driving + zalepione wszystkie otwory powodujące turbulencje powietrza+ system start and stop. Sposób jazdy powoduje nikłe nagrzewanie sie silnika wiec podczas testu raczej nie ma szans na przegrzanie auta. A po co to. Bo koncerny samochodowe moją obowiazek podawania spalania + dowód, jak to uzyskali. W ogóle to są zawody w eco drivingu, i czesto laureci dostaja taka fuche u producenta aut. Miałem okazję rozmawiac z mistrzem Europy- Polakiem w jeżdzie autami cięzarowymi. Dlatego jak mi ktos mówi, ze "mu auto pali 4,5 l /100 diesela, i to sie potwierdza co we fiszce technicznej napisali".. to zazdroszcze, ze ktos paliwa po drodze mu dolewa . Realnie należy do danych z katalogu dodawać 20-30%
4. leasing 0%- to tez utopia. oprocentownie nie moze byc mniejsze niz wibor /libor + zarobek banku. relnie 8-10% to absolutne minimum. Wiec hasła leasing 105% to fikcja ale... nie kłamstwo. Po prostu jest miejszy rabat na auto, który kompensuje różnice. Generalnie takie cuda ekonomii salony proponują z tzw leasingiem fabrycznym.
5.solary Jakub prosze wyjasnij mi jak liczyć na zwrot kosztów i zarobek po instalacji tego cudu techniki w naszej strefie klimatycznej. Zwracam sie do Ciebie bo wiem, ze sie na tym znasz
6. Wiertarka udarowa- prawie zadna (pisze "prawie" dla przyzwoitości ale obawiam sie ze jednak żadna) wiertarka udarowa z marketu bez wzgledu na markę nie jest przeznaczona do działan zawodowych ciągłych. Ostatnie dane jakie znam (ok 10 lat temu) to praca profesjonalną wiertarka udarową w sposób ciągły to czas maks 4 H. Nie zmienia tego parametru to, ze sa przerwy miedzy wierceniami. Mylę tu o ocieplaniu bwlokó i tych ludzi całymi dniami wiercących otwory. Grozi im choroba o nazwie gangrena udarowa, a objawia sie drżeniem rak a w sktrajnych przypadkach klasyczna gangrena bo mieso odpada od kości ( tak jak mieso mechanicznie oddzielone na opakowniach z żarciem). Choroba wyłazi najczęsciej po latach a a wiekszość objawów to drżenie rak, spostrzeganych jako powód nadużywania mineralnej niegazownej. Oczywiscie wszyscy mają to w pompie. Profesor Witalis Dobry opracowął nakładki na wiertarki udarowe pomniejszajace wstrzasy.. Patent kupił, o ile dobrze pamietam, pewien koncern... i nigdy to juz się nie pojawio. Tak jak ponadczasowe zderzaki do aut osobowych pomysłu naszego Rodaka
7. piece na olej opałowy zasilane biopaliwem Widziałem, i jest możliwa wymiana dysz - TYLKO dysz, by piec zasilać olejem jadalnym:-). Tylko dziwnym trafem nie ma takich piecy w handlu. Niestety przestawienie produkcji rolnej na rośliny pod biopaliwa grozi ponoć... katastrofą ekologiczną. Kołacze mi głowie taka informacja, ze przy produkcji oleju jadalnego wieksza czesc produkcji to odpady które moga byc wykorzystane jako komponent biopaliw (w uproszczeniu to mieszanka alkoholu z olejem). Oczywiscie są tez problemy techniczne samej konstrukcji pieca
8. samochody na gaz ziemny CNG w azji 90% cieżarówek (TIR) jest na gaz ziemny niektóre są naprawde leciwe. W Europie w zwielkim hukiem odbyła sie premiera takch ciezarówek jakeis 5 lat temu. I sie odbyła. Spaliny to parktycznie tylko co2. Co wiecej we Włoszech od dawien punto mozna było kupic z takim silnikiem + przydomowa stacja tankowania (taka stacja to koszt ok 5000-8000 tys zł w obecnej chwili). U nas: koncerny paliwowe nie są zainteresowane stawianiem dystrybutorów CNG ( no bo nie wydobywją gazu, w zamian produkują drogi LPG). A spółki gazownicze są najcześciej w miastach i to w centrum i jest ich za mało. Policzcie ile kosztuje gaz ziemny a ile paliwo (spalanie: w obecnej chwili stosunek oszczedności ceny wynosi 1:5 na korzysc gazu + prosty jak drut silnik bo to albo benzyniak albo diesel wolnossący). No ale problem z akcyzą, jak kontrolowac tankowanie przez obywateli samochodów? Mamy to co mamy + choroby z powodu smogu. Wiadć sie opłaca i leczyć i konstruowac coraz wymyslniejsze urzadzenia wspomagajace pracę silnika.
zapraszam do wrzucania ciekawostek z tzw drugim dnem.
Problem manipulacji prawdą i zamienianie jej w pólprawdę jest pewnie znany odkad istnieje ludzkość rozumna. Ale chyba nasze czasy są perłą w koronie robienia ludzi w konia za pomocą odpowiednio sformułowanych zdań.
1. temat żywnosci zostawie, mam nadzieje, innym- swoje 33 grosze wrzuciłem do tematu wielkie żarcie. Ale powiem wprost: porównujac żarcie z marketu a od p. Michalaka... pozostaje pytanie: gdzie ja żyłem?
2. zarówki energooszczedne. temat bumerang. W latach koniec 90 Politechnika prowadziła badnia na ich temat . Zgroza. nie dość ze bomba chemiczna (kilka tysiecy przekroczona norma zawartosci rtęci gdy to cudo techniki rozbije sie w domu. Realne zagrożenie zgonem.). Do tego duze zużycie prądu na "rozruch" i stosunek ceny do uzyskanej oszczedności. Pewnie wiemy to wszyscy. Rzadko kto zdaje sobie sprawe, ze jest to produkt wysoce toksyczny i bezwzględnie nie wolno wyrzucac go do smieci domowych (tak jak baterii- wrzućcie jedna, uszkodzoną do akwarium, zobaczycie, po jakims czasie efekt). Powód? mozna kogoś zabić, mozna zabić siebie. Mozna wprowadzić rtęć do obiegu srodowiskowego i w efekcie zjeść ja wraz ze swoim naturalnym warzywkiem z ogródka. Koszty utylizacji takiej zarówki są kilkuset (oby) razy wieksze niz zwykłej żarowej, która nie truje do tego. I ktoś zapyta a UE pozwala na to? pozwala bo pewnie włożyła miliony w badania Philipsa nad kontr -badaniami chyba sony dotyczacymi technologii LED. Kasa musi sie zwrócić.
3. Testy samochodu: czesto widac mknącego VW z zaklejonym przodem. Słychac wtedy komentarze ze to nowy model auta i nie ujawniaja stylistyki... coż prawda jest banalna bo zwiazana z kasą:-). To test na spalanie. Jazda w systemie eco driving + zalepione wszystkie otwory powodujące turbulencje powietrza+ system start and stop. Sposób jazdy powoduje nikłe nagrzewanie sie silnika wiec podczas testu raczej nie ma szans na przegrzanie auta. A po co to. Bo koncerny samochodowe moją obowiazek podawania spalania + dowód, jak to uzyskali. W ogóle to są zawody w eco drivingu, i czesto laureci dostaja taka fuche u producenta aut. Miałem okazję rozmawiac z mistrzem Europy- Polakiem w jeżdzie autami cięzarowymi. Dlatego jak mi ktos mówi, ze "mu auto pali 4,5 l /100 diesela, i to sie potwierdza co we fiszce technicznej napisali".. to zazdroszcze, ze ktos paliwa po drodze mu dolewa . Realnie należy do danych z katalogu dodawać 20-30%
4. leasing 0%- to tez utopia. oprocentownie nie moze byc mniejsze niz wibor /libor + zarobek banku. relnie 8-10% to absolutne minimum. Wiec hasła leasing 105% to fikcja ale... nie kłamstwo. Po prostu jest miejszy rabat na auto, który kompensuje różnice. Generalnie takie cuda ekonomii salony proponują z tzw leasingiem fabrycznym.
5.solary Jakub prosze wyjasnij mi jak liczyć na zwrot kosztów i zarobek po instalacji tego cudu techniki w naszej strefie klimatycznej. Zwracam sie do Ciebie bo wiem, ze sie na tym znasz
6. Wiertarka udarowa- prawie zadna (pisze "prawie" dla przyzwoitości ale obawiam sie ze jednak żadna) wiertarka udarowa z marketu bez wzgledu na markę nie jest przeznaczona do działan zawodowych ciągłych. Ostatnie dane jakie znam (ok 10 lat temu) to praca profesjonalną wiertarka udarową w sposób ciągły to czas maks 4 H. Nie zmienia tego parametru to, ze sa przerwy miedzy wierceniami. Mylę tu o ocieplaniu bwlokó i tych ludzi całymi dniami wiercących otwory. Grozi im choroba o nazwie gangrena udarowa, a objawia sie drżeniem rak a w sktrajnych przypadkach klasyczna gangrena bo mieso odpada od kości ( tak jak mieso mechanicznie oddzielone na opakowniach z żarciem). Choroba wyłazi najczęsciej po latach a a wiekszość objawów to drżenie rak, spostrzeganych jako powód nadużywania mineralnej niegazownej. Oczywiscie wszyscy mają to w pompie. Profesor Witalis Dobry opracowął nakładki na wiertarki udarowe pomniejszajace wstrzasy.. Patent kupił, o ile dobrze pamietam, pewien koncern... i nigdy to juz się nie pojawio. Tak jak ponadczasowe zderzaki do aut osobowych pomysłu naszego Rodaka
7. piece na olej opałowy zasilane biopaliwem Widziałem, i jest możliwa wymiana dysz - TYLKO dysz, by piec zasilać olejem jadalnym:-). Tylko dziwnym trafem nie ma takich piecy w handlu. Niestety przestawienie produkcji rolnej na rośliny pod biopaliwa grozi ponoć... katastrofą ekologiczną. Kołacze mi głowie taka informacja, ze przy produkcji oleju jadalnego wieksza czesc produkcji to odpady które moga byc wykorzystane jako komponent biopaliw (w uproszczeniu to mieszanka alkoholu z olejem). Oczywiscie są tez problemy techniczne samej konstrukcji pieca
8. samochody na gaz ziemny CNG w azji 90% cieżarówek (TIR) jest na gaz ziemny niektóre są naprawde leciwe. W Europie w zwielkim hukiem odbyła sie premiera takch ciezarówek jakeis 5 lat temu. I sie odbyła. Spaliny to parktycznie tylko co2. Co wiecej we Włoszech od dawien punto mozna było kupic z takim silnikiem + przydomowa stacja tankowania (taka stacja to koszt ok 5000-8000 tys zł w obecnej chwili). U nas: koncerny paliwowe nie są zainteresowane stawianiem dystrybutorów CNG ( no bo nie wydobywją gazu, w zamian produkują drogi LPG). A spółki gazownicze są najcześciej w miastach i to w centrum i jest ich za mało. Policzcie ile kosztuje gaz ziemny a ile paliwo (spalanie: w obecnej chwili stosunek oszczedności ceny wynosi 1:5 na korzysc gazu + prosty jak drut silnik bo to albo benzyniak albo diesel wolnossący). No ale problem z akcyzą, jak kontrolowac tankowanie przez obywateli samochodów? Mamy to co mamy + choroby z powodu smogu. Wiadć sie opłaca i leczyć i konstruowac coraz wymyslniejsze urzadzenia wspomagajace pracę silnika.
zapraszam do wrzucania ciekawostek z tzw drugim dnem.