dla przykładu podam tez jak powinna byc udostępniona lub jak powinna byc prawidłowo wytyczona droga by odśniezanie lub inne akcje słuzb ratunkowych i komunalnych przebiegały sprawnie.
Podam na przykładzie zle wytyczonej drogi ( a jest ta działka drogą poniewaz w gminie figuruje w spisie dróg). Szkic moze nieco odbiegac od rzeczywistosci ale naprawdę nieco, starałem sie jak mogłem.
Działka C1 opisana jako droga prywatna w rzeczywistosci stanowi własnosć gminy a wiec podlega obowiazkowi utrzymania na nasz koszt- na nasz czyli mieszknców. I nie jest istotny fakt ilu mieszkanców z tej drogi korzysta. Właściciel drogi (gmina) ma obowiazek utrzymać ja w odpowiednim stanie, a jesli robi coś ponad to, to tylko chwała dla gminy.
Niestety droga jest wytyczona zupełnie niezgodnie z przepisami, poniewaz powinna być zakończona zatoką umozliwiajaca zawracanie pojazdów w tym uzytecznosci publicznej.
Najprawdopodobniej droga jest klasy D:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_klasy_D
i dla tej drogi przewidziane są nastepujace wymiary:
(§ 125 Plac do zawracania samochodów)
1. W wypadku nieprzelotowego zakończenia drogi klasy L lub D wykonuje się plac do zawracania samochodów.
2. Plac do zawracania samochodów powinien spełniać następujące warunki:
1) dla samochodów osobowych - mieć promień nie mniejszy niż 6,0 m,
2) dla samochodów ciężarowych - mieć promień nie mniejszy niż 9,0 m lub kształt kwadratu o wymiarach nie mniejszych niż 12,5 m x 12,5 m.
3. Plac do zawracania samochodów może mieć inne wymiary i kształt w planie, jeśli będą spełnione warunki zawracania samochodów, o których mowa w ust. 2.
4. W wypadku gdy droga klasy L lub D jest zaliczona do dróg pożarowych, plac do zawracania powinien mieć wymiary nie mniejsze niż 20,0 m x 20,0 m.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Dz.U.1999.43.430 - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Droga jest o szerokosci 5 m.
Jako, ze działka C jest własnościa gminy to zapewne z niej zostanie wykrojony owy plac. W załczeniu również próba podziału gruntu (tabela) tak by gmina (my) na tym nie traciła.
Pytanie: Czy przy wytyczaniu tej drogi, przy akceptacji tego rozwiązania były osoby ospowiedzialne z ramienia gminy? Przeciez manewr zawracania dla pługu śnieznego bedzie tam trawał przynajmniej 3x dłuzej niż powinien. Jezeli mamy tak wytyczone drogi w gminie to ile dróg nie jest odsniezanych bo pieniądze sa martnotrawione na jałowy czas pracy służb komunalnych? mam nadzieje, ze to wyjatkowy przykład braku zdrowego rozsadku i wiedzy urzędników i mimo wszystko nie marnują sie nasze pieniadze
dla przykładu podam tez jak powinna byc udostępniona lub jak powinna byc prawidłowo wytyczona droga by odśniezanie lub inne akcje słuzb ratunkowych i komunalnych przebiegały sprawnie.
Podam na przykładzie zle wytyczonej drogi ( a jest ta działka drogą poniewaz w gminie figuruje w spisie dróg). Szkic moze nieco odbiegac od rzeczywistosci ale naprawdę nieco, starałem sie jak mogłem.
Działka C1 opisana jako droga prywatna w rzeczywistosci stanowi własnosć gminy a wiec podlega obowiazkowi utrzymania na nasz koszt- na nasz czyli mieszknców. I nie jest istotny fakt ilu mieszkanców z tej drogi korzysta. Właściciel drogi (gmina) ma obowiazek utrzymać ja w odpowiednim stanie, a jesli robi coś ponad to, to tylko chwała dla gminy.
Niestety droga jest wytyczona zupełnie niezgodnie z przepisami, poniewaz powinna być zakończona zatoką umozliwiajaca zawracanie pojazdów w tym uzytecznosci publicznej.
Najprawdopodobniej droga jest klasy D:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_klasy_D
i dla tej drogi przewidziane są nastepujace wymiary:
(§ 125 Plac do zawracania samochodów)
1. W wypadku nieprzelotowego zakończenia drogi klasy L lub D wykonuje się plac do zawracania samochodów.
2. Plac do zawracania samochodów powinien spełniać następujące warunki:
1) dla samochodów osobowych - mieć promień nie mniejszy niż 6,0 m,
2) dla samochodów ciężarowych - mieć promień nie mniejszy niż 9,0 m lub kształt kwadratu o wymiarach nie mniejszych niż 12,5 m x 12,5 m.
3. Plac do zawracania samochodów może mieć inne wymiary i kształt w planie, jeśli będą spełnione warunki zawracania samochodów, o których mowa w ust. 2.
4. W wypadku gdy droga klasy L lub D jest zaliczona do dróg pożarowych, plac do zawracania powinien mieć wymiary nie mniejsze niż 20,0 m x 20,0 m.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Dz.U.1999.43.430 - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
Droga jest o szerokosci 5 m.
Jako, ze działka C jest własnościa gminy to zapewne z niej zostanie wykrojony owy plac. W załczeniu również próba podziału gruntu (tabela) tak by gmina (my) na tym nie traciła.
Pytanie: Czy przy wytyczaniu tej drogi, przy akceptacji tego rozwiązania były osoby ospowiedzialne z ramienia gminy? Przeciez manewr zawracania dla pługu śnieznego bedzie tam trawał przynajmniej 3x dłuzej niż powinien. Jezeli mamy tak wytyczone drogi w gminie to ile dróg nie jest odsniezanych bo pieniądze sa martnotrawione na jałowy czas pracy służb komunalnych? mam nadzieje, ze to wyjatkowy przykład braku zdrowego rozsadku i wiedzy urzędników i mimo wszystko nie marnują sie nasze pieniadze