autor: JakubB » 12 lut 2015, 10:51
MUSZĘ dodać kilka słów komentarza bo nieco mijasz się z prawdą w szczegółach.
Fakt, zrobiłem takie małe coś co pozwala na rejestrowanie głosów radnych. Ten program potrafi również nieco więcej, a jego generalnym celem jest podniesienie poziomu jakości i ilości informacji jakie urząd gminy przedstawia. Od grudnia, a w zasadzie od debaty wyborczej która miała miejsce w Rakowie, "męczę" temat imiennego głosowania radnych. Program napisałem, bo w krótkim czasie zrozumiałem, że jeśli nikt nie zrobi tego pro publico bono za friko, to przywitamy to pewnie przed następnymi wyborami. I nie jest to zarzut do obecnych władz tylko praktyka każdej administracji: przetargi, formalności, SIWZy i koniec końców gmina, czyli my (przypominam i niedowiarków przekonuję) zapłacilibyśmy za to pewnie grube dziesiątki tysięcy.
Program powstaje w konsultacji w władzami a został zaprezentowany, jako gotowy do użytku, Przewodniczącemu Rady 18 stycznia, a więc przed obradami połączonych komisji, i Radą. Pracownik obsługujący Radę przy mnie otrzymał dyspozycję rejestracji głosowań, ja przesłałem szczegółowe instrukcje. Pytań nie było, myślę sobie: o ho! super, idziemy do przodu! Niestety jesteśmy po jednych i drugich obradach a do mojego programu nie zajrzał pies z kulawą nogą. Mój email do Pana Przewodniczącego, z prośbą o wyjaśnienie, pozostał bez odpowiedzi.
Niezależenie od tej, mam nadzieję chwilowej, porażki, kontynuuję prace nad systemem bo, znów przypominam i przekonuję niedowiarków, to jest system tak na prawdę dla nas - mieszkańców - a nie dla urzędu.
Na marginesie: również od ubiegłego roku wałkuję temat sposobu publikowania dokumentów na gminnym BIPie - chodzi o tej paskudne skany rodem epoki faksu lat 90. W tej sprawie, choć już chyba wszystkim którym mogłem, opowiedziałem jak to należy robić, również nic się nie zmienia. Skąd wiem jak to należy robić? Proszę obejrzeć BIPy innych urzędów gmin, miast. Proszę również obejrzeć Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego. Tak tak, tam znajdziecie NASZE uchwały publikowane w cywilizowany sposób. Jakim cudem? Ano takim, że urząd, z na prawdę nieznanych mi powodów DOKŁADA sobie roboty i (nam) kosztów, i zamiast w pełni elektronicznie publikować porządnie wyglądające, dające się czytać i wyszukiwać dokumenty, co I TAK ROBI bo przesyła je w tej właśnie formie do administracji wojewódzkiej... zamiast tego uparcie drukuje, pieczętuje, skanuje i dopiero te obrazki publikuje.
MUSZĘ dodać kilka słów komentarza bo nieco mijasz się z prawdą w szczegółach.
Fakt, zrobiłem takie małe coś co pozwala na rejestrowanie głosów radnych. Ten program potrafi również nieco więcej, a jego generalnym celem jest podniesienie poziomu jakości i ilości informacji jakie urząd gminy przedstawia. Od grudnia, a w zasadzie od debaty wyborczej która miała miejsce w Rakowie, "męczę" temat imiennego głosowania radnych. Program napisałem, bo w krótkim czasie zrozumiałem, że jeśli nikt nie zrobi tego pro publico bono za friko, to przywitamy to pewnie przed następnymi wyborami. I nie jest to zarzut do obecnych władz tylko praktyka każdej administracji: przetargi, formalności, SIWZy i koniec końców gmina, czyli my (przypominam i niedowiarków przekonuję) zapłacilibyśmy za to pewnie grube dziesiątki tysięcy.
Program powstaje w konsultacji w władzami a został zaprezentowany, jako gotowy do użytku, Przewodniczącemu Rady 18 stycznia, a więc przed obradami połączonych komisji, i Radą. Pracownik obsługujący Radę przy mnie otrzymał dyspozycję rejestracji głosowań, ja przesłałem szczegółowe instrukcje. Pytań nie było, myślę sobie: o ho! super, idziemy do przodu! Niestety jesteśmy po jednych i drugich obradach a do mojego programu nie zajrzał pies z kulawą nogą. Mój email do Pana Przewodniczącego, z prośbą o wyjaśnienie, pozostał bez odpowiedzi.
Niezależenie od tej, mam nadzieję chwilowej, porażki, kontynuuję prace nad systemem bo, znów przypominam i przekonuję niedowiarków, to jest system tak na prawdę dla nas - mieszkańców - a nie dla urzędu.
Na marginesie: również od ubiegłego roku wałkuję temat sposobu publikowania dokumentów na gminnym BIPie - chodzi o tej paskudne skany rodem epoki faksu lat 90. W tej sprawie, choć już chyba wszystkim którym mogłem, opowiedziałem jak to należy robić, również nic się nie zmienia. Skąd wiem jak to należy robić? Proszę obejrzeć BIPy innych urzędów gmin, miast. Proszę również obejrzeć Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego. Tak tak, tam znajdziecie NASZE uchwały publikowane w cywilizowany sposób. Jakim cudem? Ano takim, że urząd, z na prawdę nieznanych mi powodów DOKŁADA sobie roboty i (nam) kosztów, i zamiast w pełni elektronicznie publikować porządnie wyglądające, dające się czytać i wyszukiwać dokumenty, co I TAK ROBI bo przesyła je w tej właśnie formie do administracji wojewódzkiej... zamiast tego uparcie drukuje, pieczętuje, skanuje i dopiero te obrazki publikuje.