pytania, wnioski, postulaty do UMiG

NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

Dotarł do mnie mail od mieszkanca, z taki oto postulatami. Może ktoś z Urzędu odwazy sie skomentować:-) a uwazam ze zarówno warto jak i byłoby miło. Bo my przeciez nadal słuchamy, obserwujemy i chcemy wiedzieć:
1. Projekt uchwał prezentowany znacznie wcześniej w internecie

2. możliwość internetowego zgłaszania swoich uwag - mail, lub skrzynka
podawcza

3. Komisje wspólne – na posiedzeniach czas dla mieszkańców – na początku
obrad

4. Informacje o czasie i miejscu przyjmowania skarg i wniosków przez Biuro
Rady - realizacja statutu gminy

5. Dyżury Radnych – realizacja statutu gminy - harmonogram dyżurów w
internecie

6. Zmiana w statucie – zapis o nagrywaniu audio obrad rady miasta - obecnie
nie ma o tym mowy. W art. 47 jest tylko mowa, że jeżeli radny zgłasza
problem tzw. zastrzeżenie do treści protokołu, to przewodniczący rady może
dokonać odsłuchu nagrania

7. Stworzenie możliwości imiennego głosowania radnych

8. Założenie radnym maili, odbieranych przez pracownika biura rady, treści
drukowane i przekazywane radnym, ewentualna możliwość odpowiedzi przez
radnego z pomocą pracownika biura rady. Pozwoli to na lepszą komunikację
mieszkańców gminy z wszystkimi radnymi bez konieczności wychodzenia z domu.
Oczywiście że każdy mieszkaniec ma swojego radnego ze swojego okręgu, ale
nie każdy radny jest np. przewodniczącym konkretnej komisji w radzie. Jeśli
chcemy zadać pytanie przewodniczącym np. kom rewizyjnej i mieszkamy w
Pawłowie to zwracamy się nie do swojego radnego. Skrzynka mailowa
"administrowana" przez pracownika biura rady rozwiązuje problem bezkosztowo.
W mailu możemy podać swój tel i poprosić przecież o kontakt tel.

9. Publikacja protokołu z sesji wraz z załącznikami – obecnie załączniki nie
są publikowane i jeśli jest w protokole mowa np. o sprawozdaniu z
działalności burmistrza który jest załacznikiem, to trzeba składać pismo o
ten załącznik, tak jest z innymi załącznikami

10. Radca prawny dla Rady - tzn. zmiana obecnie zatrudnionego na umowę o
pracę radcy (należy mu płacić trzynastkę, urlop, chorobowe) na dwóch radców
zatrudnionych na zasadzie zlecenia (tak jak zrobiono teraz na czas
nieobecności chorobowej). Rachunek ekonomiczny wygląda tak: Radca na umowę
koszt ok. 8000 zł /m-c. (łącznie z trzynastką). Obecnie radca w zastępstwie
bierze ok 5200 na zlecenie. tzn. można zatrudnić dwóch na zlecenie po 3000
zł (jeden dla burmistrza i jeden dla rady miasta) , dodatkowe korzyści to
brak chorobowego, trzynastek, i innych świadczeń pracowniczych, a jeśli
zachoruje to musi zadbać sam o zastępcę na swoje miejsce.
Ponadto w praktyce, każdy radca doradza innemu organowi, które czasami są
dla siebie nadrzedne (np. rozpatrywanie skarg na burmistrza). Ponadto co
dwie głowy to nie jedna i w kwestii jednej ważnej decyzji mamy dwie opinie,
które mogą się uzupełniać, lub wskazywać wzajemne ułomności. Przez to
stanowione lokalne prawo i podejmowane decyzje stałyby się bardziej
precyzyjne, przemyślane a sama obsługa prawna dla gminy znacznie tańsza.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

wybaczie ale ale wróce jeszcze do tematu wydarzen kulturalnych
moglismy miec kocert, zapene nie swaitowych gwiazd ale zabawa byłaby przednia. naprawde za małe pieniadze. W okresie gdzie nic sie niedzieje
i co dostalismy z wydarzen kulturalnych? tenis stołowy radnych

to sie ubawiłem.
Dodatkowo alkurat ten link na stronie chodzi całkiem przyzwoicie

Wniosek i postulat: tak ma wygladac nasze zycie kulturalne?
w ogóle czy gmina cos zamierza zaproponowac mieszkancą oprócz mglistych informacji?
Jest tutaj tylko biblioteka która samotnie ciagnie ten wóżek, bo inaczej pustynia?
a moze tak byście d... ruszyli i z wasza urzednicza skrupulatnoscia przedstawili plan np roczny, bo chyba sa jakies imprezy stałe?
w kalendarzu zapis jest na 2-3 tyg do przodu pózniej co? meteoryt ma uderzyc czy jednak niewychylamy sie bo tylko Bóg wie co sie zdarzy?

słabo radni, bezradni, słabo urzednicy kwartał minął a my nadal drepczemy po tym samym błocie
Lila
Prawdziwy forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 17 gru 2014, 8:54

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: Lila »

Ja tylko nadmienię, że na stronie Urzędu jest kalendarz imprez na 2015, oprócz tego bieżącego kalendarium i tam można sobie poczytać co też jest na ten rok zaplanowane.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

hmm ja kalendarz widze tylko do marca- tzn uzupełnienia. I nie moge połapac sie w stronie internetowej by wyłapać np.: spis imprez cyklicznych
Lila
Prawdziwy forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 17 gru 2014, 8:54

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: Lila »

Na starej stronie to było bardziej widoczne, teraz trzeba albo szukać do oporu we wszystkich zakładkach po kolei albo zadzwonić do Urzędu. Wybrałam drogę na skróty, bo wiedziałam, że "gdzieś" to było, ale nie mogłam znaleźć. Trzeba wejść najpierw w "Z życia miasta i gminy" a potem w "Bieżące informacje" i wtedy jako pierwsze info pokazuje się "Kalendarium imprez na 2015 r.".

http://www.czerniejewo.pl/index.php/z-z ... informacje
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

dziekuje
pewnie te informacje sa tajne bo dobrze ukryte
http://www.czerniejewo.pl/index.php/z-z ... a-2015-rok

a tak na marginesie co tam w bibliotece- jakies akcje które mozemy wspomóc?
to co prawda temat "postulaty... do UMIG"- ale jak wiemy szacowna ta instytucja nie raczy reagowac wiec chetnie wysłuchamy pomysłow i apeli
Lila
Prawdziwy forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 17 gru 2014, 8:54

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: Lila »

Na razie zajmujemy się przygotowaniem zajęć feeryjnych, bo to tuż tuż, a potem mamy zaplanowany mały remont, ale nie wpłynie on na godziny otwarcia biblioteki. Co do innych planów, to zapodaję pewien pomysł w "Akcjach...".
GKulpinska

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: GKulpinska »

Ze względu na ilość obowiązków rzadko tutaj bywam. Uwagi cenne choć nie ukrywam, że optymalne byłoby zgłaszanie ich bezpośrednio do UMiG: osobiście (wejścia praktycznie bez ograniczeń), na Komisjach Wspólnych czy też Sesjach (sprawa forum gminnego to kwestia przyszłości-mam nadzieję, że nie odległej). Postaram się -w miarę posiadanego czasu - choć kilka z tych spraw zgłębić i poruszyć. Działajmy dla dobra wspólnego!
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

zgodnie z powyzszym hasłem pozwoliłem sobie napisac w penej nurtujacej mieszkancó Czerniejewa sprawie do Vice, Burmistrza i Przewodniczacego


Szanowni Państwo

Zgodnie z nadrzędną ideą Niezaleznego Forum Mieszkańców, którą jest
kolportaż informacji na temat spraw dotyczacych mieszkańców gminy oraz
możliwość dyskusji na temat tych spraw, na wniosek mieszkańca
(występujacego w imieniu grupy mieszkańców miasta Czerniejewo), zwracam
sie z uprzejmą prośbą o zdementowanie lub potwierdzenie informacji (w
tej chwili jako plotki krążącej po mieście) w kwestii budżetowej a
mianowicie czy prawda jest że:

" 90% środków przeznaczonych na modernizacje i rozwój zostało
przesunietych do miejscowości Żydowo". Tym samym gorąco proszę o
nakreslenie stanu faktycznego oraz argumenty przemawiające za decyzją o
rozdziale środków oraz ogólnie o ilościowym podziale środków na
poszczególne miejscowości co pozwoli na ujęcie ogólnego trendu rozwoju
gminy Czerniejewo i tym samym utraci wszelkie pojawiające sie plotki.

W imieniu mieszkanców i za posrednictwem NFM
Tomasz Jop

PS. Dostałem informację od mieszkańca gminy, że maile o treści trudnej do Przewodniczącego pozostają bez odpowiedzi, dlatego pozwalam sobie na przesłanie w/w informacji również do Pana i do Pana zastępcy.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pytania, wnioski, postulaty do UMiG

Post autor: NT JOP »

Witam
W odpowiedzi na maila dot. inwestycji na 2015 r. informuję, że na sesji 28 stycznia 2015 r. budżet został uchwalony z drobnymi przesunięciami wg zapisów z listopada 2014 r. przygotowanych przez poprzedniego Burmistrza.

Dementuję plotkę:"90% środków przeznaczonych na modernizacje i rozwój zostało przesuniętych do miejscowości Żydowo".
Szczegóły dot.budżetu znajdują się w BIP ( http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.as ... =1&id=1624)

Równocześnie korzystając z okazji informuję, iż w marcu rozpoczną się prace nad nową długoletnią Strategią Rozwoju Gminy. Zapraszamy do współpracy.

Z poważaniem
Grażyna Kulpińska
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Czerniejewo
ODPOWIEDZ