pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Wszelkie pozostałe, niekoniecznie gminne tematy
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

Badania UDT zbiornika na gaz płynny, kto co musi:
W przypadku, gdy zbiornik jest dzierżawiony od któregoś z operatorów wszelkie czynności dozoru technicznego – protokół i decyzja w sprawie zezwolenia na eksploatację wystawiane są na tegoż operatora, który dla UDT jest „eksploatującym”
Wykonanie czynności dozoru technicznego powinno się odbyć w obecności upoważnionego przedstawiciela eksploatującego (eksploatujący to podmiot, od którego się dzierżawi zbiornik).
Operatorzy wskazują osobę upoważnioną spośród swoich przedstawicieli lub też często wskazują dzierżawcę zbiornika jako osobę upoważnioną do podpisania protokołu i decyzji.
Aby wykonać dane czynności dozoru technicznego przy zbiorniku zwykle inspektorzy kontaktują się z dzierżawcą w celu uzgodnienia terminu.
W ogólnym przypadku, w przypadku problemów z kontaktowaniem się z dzierżawcą np. brak aktualnego telefonu, w celu umówienia terminu i obecności osoby upoważnionej jw. kontaktujemy się (UDT) z przedstawicielami operatora.
Jeśli jest to możliwe i konieczne przedstawiciel operatora jest obecny w miejscu badania i zapewnia dostęp do zbiornika oraz jego dokumentów.
Książka rewizyjna powinna być dostępna w miejscu eksploatacji zbiornika. Podmiot eksploatujący (operator) jest zobowiązany to zorganizować i zapewnić.
Książka jest dostarczana po badaniach odbiorczych na adres operatora lub jeżeli operator sobie życzy na adres dzierżawcy.
Dla UDT nie ma powodu, dla którego dzierżawca nie ma dostępu do zapisów w księdze rewizyjnej. Z uwagi na to, że bezpośrednią stroną dla UDT jest „eksploatujący” czyli operator, wszelkie działania z naszej strony wykonujemy w porozumieniu z nim.
W sprawach organizacji współpracy nalezy kontaktować sie z operatorem.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

samochód osobowy we firmie. Kto nie ma obowiązku prowadzenia kilometrówki:
Z obowiązku prowadzenia kilometrówki dla celów odliczania 100% VAT wyłączono 4 grupy podmiotów uwzględniając charakter i specyfikę wykorzystywanych przez nich pojazdów.

I grupa - podatnicy wykorzystujący samochody o masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
II grupa - podatnicy, którzy w związku z wykorzystywaniem samochodów nie tylko dla celów działalności gospodarczej zdecydowali się na odliczanie VAT w kwocie 50% wartości podatku (tu przypominamy, że jeżeli przedsiębiorca używa prywatnego auta w działalności, to i tak będzie zobowiązany prowadzić kilometrówkę z tym, że dla celów rozliczania podatku dochodowego).
III grupa - podatnicy, którzy używają samochodów, których konstrukcja wyklucza ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą jest nieistotne. Wśród nich wyróżnia się:
pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van lub
z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
- wymagane dodatkowe badanie techniczne przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów oraz wpis w dowodzie;
pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
- wymagane dodatkowe badanie techniczne przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów oraz wpis w dowodzie
pojazdy specjalne, które spełniają również warunki zawarte w odrębnych przepisach określone dla następujących przeznaczeń:
agregat elektryczny/spawalniczy,
do prac wiertniczych,
koparka, koparko-spycharka,
ładowarka,
podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych,
żuraw samochodowy
– jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

IV grupa - wyjątki wymienione bezpośrednio przez ustawę. Zgodnie z nią podatnik nie prowadzi ewidencji przebiegu pojazdu w przypadku pojazdów samochodowych:
przeznaczonych wyłącznie do:
odprzedaży,
sprzedaży, w przypadku pojazdów wytworzonych przez podatnika,
oddania w odpłatne używanie na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze
– jeżeli odsprzedaż, sprzedaż lub oddanie w odpłatne używanie tych pojazdów stanowi przedmiot działalności podatnika;
w odniesieniu do których:
kwotę podatku naliczonego od wydatków z nimi związanych podatnik oblicza zgodnie z ust. 1 (o tym mowa w grupie II) lub
podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków z nimi związanych.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

jak zrobić z dostawczaka lawetę, czyli pojazd specjalny z pełnym odliczeniem VAT?
czyli masz auto z kabina brygadową i boisz sie odliczyć VAT
Oczywiście najpierw musisz kupić auto, które będzie odpowiadało warunkom bycia w przyszłości lawetą. Możesz oczywiście od razu rozejrzeć się za pojazdem przystosowanym, ale większość osób woli jednak kupić bazę i ją rozbudować.
Sprawa nie jest wcale prosta. Wiem, że w polskich warunkach zabudowy często robione są w garażach i „wszystko gra”, ale osobiście tego nie pochwalam. A diagności z tym po prostu walczą. Gdy udasz się na przegląd rejestracyjny, pracownik stacji diagnostycznej na 100% poprosi o fakturę za usługę wykonania profesjonalnej zabudowy. Bez potwierdzenia, że robił to zawodowiec, nie masz co marzyć o rejestracji pojazdu. Jasne, fakturę można sobie załatwić, ale pomyśl – to auto ma być bezpieczne!
Jeśli chodzi o najazd, zadbaj, aby był dość długi i nie miał zbyt dużego załamania w miejscu najeżdżania. Najlepszym rozwiązaniem jest zabudowa, która pozwala wysuwać najazdy dodatkowe od spodu. Te montowane na środku są niepraktyczne.
Oczywiście nie zapominaj o wyciągarce. Tę najlepiej kupić samemu i dobrać ją do potrzeb oraz przewidywanych obciążeń. Z czystym sumieniem polecam modele Superwincha, ale spokojnie powinny też sobie poradzić na modelu ComeUp czy PowerWinch .
Wyciągarka powinna być zamontowana w specjalnej szynie, w której może sie swobodnie przesuwać w bok. Jest to bardzo pomocne, bo auta zwykle mają zaczepy do haka z różnych stron, a dzięki szynie zawsze pozwalamy urządzeniu wyciągać na wprost.
Jak zarejestrować auto dla pomocy drogowej?
Wspominałem już o tym, że diagnosta będzie od Ciebie wymagał przede wszystkim potwierdzenia, że zabudowa została wykonana w profesjonalnym warsztacie. Ale na tym nie koniec.
Pojazd służący jako pomoc drogowa, musi być odpowiednio oznakowany. Standardowo w Polsce wymaga się, aby karoseria była koloru żółtego. Ewentualnie dopuszczalny jest żółty pas biegnący przez środek karoserii.
Kolejną ważną sprawą jest ustalenie dopuszczalnej ładowności. Na stacji diagnostycznej oczywiście będzie to bardzo utrudnione, a może nawet niemożliwe. Dlatego diagnosta poprosi o wydruk z atestowanej wagi, na której zważono Twoje auto dla pomocy drogowej. W praktyce robi się to np. w skupach złomu.
Oczywiście przed wybraniem się na przegląd rejestracyjny, musisz też zadbać o wyposażenie pojazdu. W przypadku pomocy drogowej chodzi przede wszystkim o belkę świetlną na dachu. Sprawdź też kondycję haka holowniczego.
Przegląd pojazdu specjalnego jest nieco droższy, ale sumarycznie zyskujesz. Oczywiscie zabulisz wiecej z tytułu ubezpieczenia pojazdu specjalnego.
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: JakubB »

Czy da się wymyślić coś jeszcze w temacie odśnieżania dachów?
Da się!

https://www.youtube.com/watch?v=uw5NkgIbQ4s
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

reklama dzwignią handlu?
Załączniki
10610946_1542012166044007_1239760973823292702_n.jpg
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

czy w naszej gminie znikają ludzie bez śladu?
tak, ponieważ po rozpisaniu deklaracji "smieciowej" okazalo sie, że w gmnie jest o ok 600 osób mniej
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

obywatel nie moze wtykac nosa w sprawy aministracji?
wrecz przeciwnie. ma moralny obowiazek uczestniczyc w zyciu publicznym a administracja z ochota ma takie informacje publikowac, zwłaszcza te istotne dla mieszkanców np.: stan gminy i jej kondycje w tym, finansową:
gdyby komus sie cos zapomniało dla przypomninia ustawa:
Podstawowy akt prawny regulujący zasady dostępu do informacji publicznej w Polsce.
©Kancelaria Sejmu s. 1/17
2012-01-13
USTAWA
z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej1)
Rozdział 1
Art. 1.
1. Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu i ponownemu wykorzystywaniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie.
2. Przepisy ustawy nie naruszają przepisów innych ustaw określających odmienne zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami publicznymi.
Art. 2.
1. Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5, prawo dostępu do informacji publicznej, zwane dalej „prawem do informacji publicznej”.
2. Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
Art. 2a.
1. Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5, prawo do ponownego wykorzystywania informacji publicznej.
2. Zasady ponownego wykorzystywania informacji publicznej nie naruszają prawa dostępu do informacji publicznej ani wolności jej rozpowszechniania.
Art. 3.
1. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:
1) uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
2) wglądu do dokumentów urzędowych,
3) dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów.

https://www.bip.gov.pl/articles/view/41
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

CZY PANSTWO ZMYSZA NAS DO KOMBINATORSTWA I OSZUSTW? CZ1
kupiłem starą przyczepe towarową i chce ja przerobic na barak budowlany
Niestety tak. W sytuacji jak wyzej, kupujac kontener na kołoch zwany przyczepa towarową z zabudową typu furgon uniwersalny:-), która jest zarejestrowana musimy opłacać OC bo sa tablice rejestracyjne czyli pojazd niesilnikowy jest zarejestrowany (i nie ma znaczenia czy dopuszczony do ruchu). Niestety, nie mozemy wyrejestrowac trwale. Bo nie- (mozna tylko wyrejestrowac (zawiesić) na 9 m-cy z tytułu np remontu). To wszystko. OC bulisz. Polskie prawo przewiduje, ze jezeli chcesz sie pozbyc tablic to pozbyć sie musisz tez przyczepy czyli ja zezłomowac. W takiej sytucji jedynym rozwiazaniem jest znalezc tyle złomu ile wazy przyczepa i zaniesc do skupu a tam wystawią ci zaświadczenie, ze przyczepa jest zezłomowana. I innej drogi raczej nie ma bo złomiarze tez sa rozliczani z ilosci zakupionego złomu
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: JakubB »

Ja mam trochę kolan i trójników aluminiowych od wentylacji na zbyciu. Mogą udawać felgi - o ile ta Twoja przyczepa była na alusach.
Podrzucić?
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: pogrążcy mitów czyli prawda, półprawda, nieprawda

Post autor: NT JOP »

za pózno. Zezłomowana:-)
ODPOWIEDZ