NOWA DROGA

NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: NOWA DROGA

Post autor: NT JOP »

nigdy nie potwierdzono by zakazy wpływały pozytywnie na zachowanie społeczności w jej całościowej masie. Co więcej zauważono ze rośnie odsetek tych którzy permanentnie i celowo lamią owe zakazy. Odsetek jest dość znaczny. Znamienna cecha Homo Sapiens.
Tak jak już dziś wiadomo ze całoroczna jazda na światłach ledwie drgnęła statystyki, natomiast wiadomo ze zajebiście walnęły słupki sprzedaży w gorę producentom żarówek.
Pomyślunku przez zakazy i nakazy się nie włączy.
Ale za to można skutecznie wyłączyć ocenę otocznie poprzez analizę natrętnie pojawiające się pierdyliardy znaków które w konsekwencji czynią bełkot informacyjny czyli efekt jest odwrotny od zamierzonego. To tez nie ja wymyśliłem. Potwierdzają to badania. Ssaki, w tym człowiek, nie rejestruje w sposób naturalny lecz niestety z wysiłkiem mózgu wszytko to co porusza się z prędkością większą niż 60 km /h (stąd kiedyś 60 -stki na drogach, to nie przypadek). I mózg potrzebuje więcej czasu na przetworzenie tej informacji, na jej przyporządkowanie i sformułowanie wniosku bo jest zaabsorbowany samą analizą wrażenia wzrokowego. Jeżeli pojawiają się co 30 m znaki to bańka po prostu sie zapycha i cześć informacji jest ignorowana i "katalogowana" jako a) zbędna b) spóźniona
WonSztraus

Re: NOWA DROGA

Post autor: WonSztraus »

W temacie:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-d ... Id,2416618

Biała tablica w Czerniejewie na wjeździe od strony Wierzyc to taki sam absurd: "Punkt Wsparcia Budżetu".
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: NOWA DROGA

Post autor: NT JOP »

dobre :-)
wegem
Posty: 24
Rejestracja: 04 cze 2012, 21:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: wegem »

mała aktualizacja sprawa ruszyła z kopyta, mamy wybranego wykonawcę, to lokalna firma z Nekli więc uważam na plus.
http://bip.wokiss.pl/gnieznop/zasoby/fi ... oferta.pdf
gość

Re: NOWA DROGA

Post autor: gość »

Kilkukrotnie już jadąc sobie autkiem obok nowej ścieżki rowerowej na Wierzyce, natrafiłem na ciekawe sytuacje.
Rowerzyści "kolarze" specjalne jednostki rowerowe, umundurowane, zamiast po ścieżce rowerowej jadą równolegle drogą. Zwykłe jednostki jadą grzecznie, jednostki profesjonalne tylko :)
Nie wiem dlaczego ale pojawiają się pytania i od razu odpowiedzi...............
1 / ścieżka jeszcze nie jest odebrana przez odpowiednie służby i rowerzyści nie chcą łamać prawa
2 / droga nie jest poświęcona, katolikowi nie wypada jej używać
3 / rowerzyści nie są podatnikami lokalnymi i nie chcą korzystać z rzeczy do których się reszta społeczeństwa dołożyła
4 / droga jest o niskim standardzie i szlachta nie może nią jeździć
5 / opony rowerów są za wąskie i wpadają między kostki pozdbruku
6 / na drodze rowerowej jest ograniczenie prędkości więc żeby ostro pomykać trzeba jechać drogą
7 / czepiam się, jestem wredny z natury

ale to pewnie tylko ja miałem takie sytuacje...
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

Też widziałem. Zapytałem. Odpowiedź: ścieżka jest miejscami uwalana piachem, a miejscami dziurami i leżącymi elementami budowy co czyni ją bardzo niebezpieczną. Dla spokoju lepiej ulicą.
kolarz

Re: NOWA DROGA

Post autor: kolarz »

Gość, a jechałeś tą ścieżka na rowerze?

nie uwierzę jak ktoś powie, że budowa ścieżki była konsultowana z jakimś rowerzystą, pięknie ona wygląda z perspektywy samochodu, natomiast jazda nią na odcinku LIPKI- CZERNIEJEWO rowerem w szczególności szosowym jest NIEBEZPIECZNA!,

nie mówię o piachu pozostawionym na kostce(wiatr go w końcu zwieje), każda kostka jest układana przez człowieka i jest osobnym elementem w związku z czym nie ma jednolitej powierzchni, przy prędkości powyżej 20km/h przy oponie 23mm wibracje są takie, że ciężko kierownice trzymać.

Z badań Instytutu Prognoz i Środowiska (UPI) wynika, że zużycie energii przez rowerzystę na nawierzchni z kostki betonowej zwiększa
zapotrzebowanie energetyczne rowerzysty o 30 - 40% i tym samym zniechęca rowerzystę do odbywania dłuższych podróży

http://www.parp.gov.pl/files/112/146/190/5525.pdf


porównując koszty kostki i powierzchni asfaltowej, są one ZNACZNE zarówno w położeniu jak i dalszej eksploatacji, a skoro mamy odcinek około 5 km to możliwe oszczędności szły w grubych tysiącach.

opinia GDDKiA na temat stosowanych nawierzchni,
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/ar ... zchnia.pdf

Środowisko cyklistów od lat walczy z kostką na ścieżka a gminy dalej robią swoje,
http://polskanarowery.sport.pl/msrower ... trasy.html


z perspektywy cyklisty ta ścieżka to porażka, wyrzucone potężne pieniądze na projekt nie spełniający swojej funkcji,


Wiec nie miejcie pretensji do kolarzy na drodze do Czerniejewa.
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

We wtorek 18 września na spotkanie z dyrektorem PZD Gniezno (właściciel drogi) i burmistrzem udała się delegacja sołectwa Rakowo której miałem przyjemność być członkiem. Oto co ustalono:

1. Kostka jest układana na odcinkach pod którymi znajduje się infrastruktura. Chodzi o to, że w razie konieczności wykonania dowolnych prac ziemnych pod ścieżką można to zrobić łatwiej i taniej niż w przypadku asfaltu.

2. Wjazdy do dróg osiedlowych będą miały obniżone krawężniki niemal na równo z asfaltem - to zostanie poprawione przez wykonawcę

3. Wjazdy do dróg osiedlowych a zatem również przepusty rowów, nie zostaną poszerzone. Formalnie to nie są drogi osiedlowe, tylko dojazd do posesji. Nikogo w tej chwili nie obchodzi, że kiedyś będzie to wyjazd dla ~40 domów.

4. Krawężniki na odcinku Lipki-Czerniejewo są obniżone bo cytuję "tak zostały zaprojektowane". A zostały tak zaprojektowane bo mogły: "takie krawężniki są dopuszczalne".

5. Nie będzie na ścieżce barier ochronnych ponieważ takie bariery można montować minimalnie 50 cm od jezdni, a wtedy ścieżka rowerowa była by za wąska

6. Nie będzie na ścieżce odgradzających plastikowych odblasków bo to tylko kłopot z odśnieżaniem i w ogóle z utrzymaniem.

7. Zostanie złożony wniosek o zachowanie na stałe znaków ograniczenia ruchu do 15 t. tak aby wykluczyć ruch tranzytowy.

8. I jeszcze komunikat jednego z urzędników UMiG Czerniejewo: Dzieci na ścieżce są pod opieką rodziców i oni powinni o ich bezpieczeństwo dbać.

9. Generalnie zamiast się czepiać cieszmy się i dziękujmy, że w ogóle coś powstało bo jest sto razy lepiej niż było, a niewiele brakowało a pieniądze poszły by do Trzemeszna i nic by u nas nie było. Takich rzeczy jak drogi się nie konsultuje z ludźmi bo to są za poważne rzeczy, żeby jacyś amatorzy się w nie pchali z opiniami.
Gość

Re: NOWA DROGA

Post autor: Gość »

Rzeczywiście położenie tej kostki dalekie jest od profeski.Miałem okazję przejechać się na rowerze trekingowym i było kiepsko a co dopiero na kolarce.Ścieżka jest też bardzo niebezpieczna,pędzące auta bez uwagi bo ma być bezpieczniej a tuż obok rowerzyści i niski próg.Wyobrażam sobie tę drogę zimową porą,ścieżka zrównana z jezdnią czyli poszerzamy o 2m drogę.Tak właśnie wygląda brak konsultacji ,jakichkolwiek.Dyrektor zarządu dróg "prawdziwy" urzędnik na swoim miejscu.
Roweo

Re: NOWA DROGA

Post autor: Roweo »

to kto to projektował? pan dyrektor chyba widzial projekt czy tak?
ODPOWIEDZ