NOWA DROGA

ppawelk

NOWA DROGA

Post autor: ppawelk »

Dzisiaj słyszałem w radiu (radio) września wypowiedź oficjalną naszego burmistrza nt. przebudowy drogi.
Będzie nowa droga - szersza o 1 metr wraz ze ścieżką rowerową na całej długości od Czerniejewa do węzła Wierzyce na S5.
Super news!!! nie udało mi się tylko uslyszeć kiedy ruszają z budową.
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

Pierwsze jaskółki w 2015 roku:
viewtopic.php?f=7&t=275&p=3116

Patrz również (cytuję za kolegą Przeciąg):
http://www.gniezno24.com/gospodarka/ite ... a-na-drogi

Około 2 tyg. temu miałem przyjemność spotkać się z dyrektorem PZD Gniezno i dowiedziałem się, że przetarg będzie ogłoszony lada moment. Dokumentacja projektowe jest już kompletna. Planowany termin zakończenia prac to koniec 2018.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: NOWA DROGA

Post autor: NT JOP »

upiję sie..
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

Projekty:
http://bip.powiat-gniezno.pl/gnieznop/b ... ejewo.html

Część skrzyżowania Lipki/Rakowo:
http://bip.wokiss.pl/gnieznop/zasoby/fi ... rys_5a.pdf

Jak widać będzie zatoka autobusowa, chodnik i przejście dla pieszych. Mało tego! Będzie nawet... azyl.

Tu mamy Wykaz oznakowania pionowego:
http://bip.wokiss.pl/gnieznop/zasoby/fi ... nowego.pdf
153 znaki. Robi wrażenie.
48 znaków informujących o drodze dla rowerów lub pieszych i rowerów, 4 zakazy wyprzedzania i uwaga 3 znaki ograniczenia do 50 km/h. Zestawienie dotyczy całego 8 km odcinka. Czyżby pojawiła się szansa że to dwa znaki w Lipkach i trzeci na wjeździe do Czerniejewa a więc nie będzie już idiotycznego moim zdaniem ograniczenia prędkości w Wierzycach?
ppawelk

Re: NOWA DROGA

Post autor: ppawelk »

pewnine z pkt widzenia mieszkańców wierzyc to ograniczenie nie jest idiotyczne... (chociaż sam dostawałem już tam mandaty)
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

Pewnie każdy by chciał, żeby jemu pod domem postawić 5km/h ale lepiej zakaz wjazdu pojazdów nieupoważnionych.
Akurat znam kilka osób z Wierzyc i jako że zjeżdżają na pierwszym skrzyżowaniu, a więc jeszcze przed miejscem gdzie stoi patrol, ograniczenie jest im kompletnie obojętne. To jest skądinąd osobny ciekawy wątek: dlaczego patrol nie stoi przy świetlicy gdzie pełniłby rolę prewencyjną, tylko pod lasem, tuż przed końcem ograniczenia gdzie pełni rolę wyłącznie kasjerów? Kto o tym decyduje?

Po pierwsze spójrzmy na miejscowe plany zagospodarowania na tym odcinku. Od ronda aż do świetlicy, linia zabudowy jest skierowana do dróg wewnętrznych a więc budynki stoją niemniej niż około 40 m od jezdni. Co więcej są odgrodzone rowem i drzewami. Świetlica i dalsze domy są 25 m od ulicy i cały czas za rowem. Wspominam o tym, bo taki rów ma spore znaczenie w kontekście bezpieczeństwa.

Po drugie droga jest prosta jak drut, ma idealną widoczność, szerokie pobocza. Granice działek są oddalone od jezdni na tyle daleko, że nie ma szans na to, żeby ktoś parkował na ulicy bo otwiera bramę. No chyba, że do kogoś TIR przyjechał.

Po trzecie jest to droga powiatowa, będąca główną arterią łączącą Czerniejewo, Żydowo, Witkowo i Niechanowo z trasą S5. To NIE jest droga osiedlowa, droga dojazdowa, droga wewnętrzna, To NIE jest teren zabudowany. Potraktowanie jej w ten sposób to najprostsze i oczywiście najtańsze i najlepsze wyjście. Zyskują wszyscy: mieszkańcy bo bezpieczniej, policja bo zarobi, no i cała dojeżdżająca tamtędy reszta bo przecież dla nich też bezpieczniej, mniejsze zużycie paliwa i po co w ogóle pośpiech i jaką to różnicę robi.

Otóż robi. Nie chodzi o to, że jadąc tam 50 zamiast 90 w ciągu roku marnuję prawie 7 godzin życia, ale o to, że takich przypadków głupich ograniczeń jest w Polsce na pęczki i dlatego z Wrocławia do Warszawy, 350 km, zgodnie z przepisami jedzie się 7 godzin (dane z 2012). Jasne, że teraz jest lepiej, powstają ekspresówki i mamy też... tanie autostrady, ale pomyślcie o kurierach, dostawcach, ludziach którzy robią dziennie setki kilometrów i takie bezsensowne pięćdziesiątki oglądają co chwila.

A pamiętacie drodzy sąsiedzi jak w czerwcu 2015 pojawiło się ograniczenie 50 km/h od Lipek aż po same Czerniejewo? Tak tak, razem za znakami informującymi o oberwanych poboczach. Dusiłem wtedy PZD mailami i poleconymi i telefonami, cisnąłem również radnych. Ograniczenie zniknęło i swoje 5 groszy do tego na pewno dołożyłem.
W 2014 roku cisnąłem PZD żeby ta droga wskoczyła na wyższy poziom w planie utrzymania zimowego. Też się udało: została włączona do standardu IVa w listopadzie 2015.
W sprawie ograniczenia w Wierzycach też próbowałem coś zrobić. Okazało się, że nie ma planu ruchu dla tego znaku więc w zasadzie stoi nielegalnie, ale potem się okazało, że stał tam jeszcze przed wejściem w życie przepisów o planach ruchu czyli od (nie mam przy sobie papierów) wielu wielu wielu lat. Oczywiście wszyscy którzy tą drogą jeżdżą od więcej niż 4-5 lat, wiedzą że to bzdura, a ponadto w ten sposób można w zasadzie postawić każdy znak i mówić, że stał tam od zawsze.

Nieoficjalnie zaś dowiedziałem się, że przy tej drodze mieszka pewien ważniak ze starostwa i wara nam od tej pięćdziesiątki. Tyle w temacie.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: NOWA DROGA

Post autor: NT JOP »

ach ten Jakub. Nie ma osoby decyzyjnej w administracji państwowej której nie zalazł by za skórę. I jak go tu nie lubić?.

"osobny ciekawy wątek: dlaczego patrol nie stoi przy świetlicy gdzie pełniłby rolę prewencyjną, tylko pod lasem, tuż przed końcem ograniczenia gdzie pełni rolę wyłącznie kasjerów? Kto o tym decyduje?"

odpowiedz: statystyki.
Policja nie jest (w praktyce a nie zgodnie z litera prawa, lub z założeniem ustawowym) od zapobiegania przed łamaniem prawa ale od wykrywania tych którzy to prawo łamią i to najlepiej na gorącym uczynku. Bo zapobieganie nie wchodzi w statystki jako rzecz która nie miała miejsca a prawo w Polsce nie karze za chęci (bo trudno to udowodnić) tylko za uczynki. Warunkiem jest przyznanie się do winy lub bezsprzeczne udowodnianie takowej. Dlatego musi mieć miejsce czyn.
Od odgadywania chęci oraz prewencji czyli zniechęcania do czynów karalnych miała być straż miejsca.. no ale wiemy jak wyszło.
Dlatego ekipy dobrze zamaskowane, rozłożone na zapewniających skuteczność snajperską miejscówkach są hołubione przez komendantów takich potęg jak KP Gniezno. I nie ma co dymyć do chłopaków z lizakiem tylko do ich przełożonych. Inna sprawa, ze postój snajperów ma tez ściśle określone reguły i na pewno miejscówka w Wierzycach ich nie spełnia. Jedną z takich reguł jest widoczność patrolu a dokładnie zapewnienie dobrej widoczności patrolu dla poruszających się drogą. Lizak nie możne wyskoczyć znienacka, z kierzków, i pomiar snajperski musi tez być pozbawiony jakikolwiek przeszkód którymi niechybnie są krzaki w których tkwią.
O zapoznaniu się z tymi zasadami każdy patrol podpisuje przed wyruszeniem w bój. Zasady te reguluje też, w bardziej ogólnym zarysie, ustawa do której dolepiono instrukcje, rozporządzenia etc itp itd. Kowalski nie ma do nich wglądu. W praktyce.
W związku z tym, że i tak Jakub ma przegwizdane w każdej instytucji, bo do każdej wszak przydymił i wykazał ze rozum i decyzje nie chodzą tam w parze, uważam że powinien tez zapytać (poleconym, mailem i tymi środkami co zgwałcił PZD) komendanta posterunku upss, komisariatu Gniezno dlaczego snajperzy z lizakiem maskują się w krzakach i straszą nagłym wychynięciem uczestników ruchu na drodze powiatowej nr... itd itp ;-)
PS. obiecuje: paczki będę wysyłał, z podwójna ilością wazeliny.
ppawelk

Re: NOWA DROGA

Post autor: ppawelk »

Nie przekonaliscie mnie. Gdyby wasze dzieciaki codziennie maszerowaly na autobus szkolny chcielibyście żeby koło nich auta jeździły 90 km/h? Tam chodzą dzieci. Na szczęście nie moje
przeciąg
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2015, 10:30

Re: NOWA DROGA

Post autor: przeciąg »

Zgadzam się z przedmówcą, w sumie poza dziećmi i ruchem rowerowym,
pamiętałbym również o zwierzętach, nieraz w "centrum" Wierzyc przez drogę przebiegały mi sarny lub dziki (w jednym przypadku policzyłem coś koło 17 sztuk). Trudno byłoby wyhamować przy 90-tce na liczniku.
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: NOWA DROGA

Post autor: JakubB »

Gdzie jest w Wierzycach przystanek autobusu szkolnego? Pytam serio, bo jak tu mieszkam 8 lat to nigdy nie widziałem dziecka idącego wzdłuż drogi. Pewnie w dziwnych godzinach jeżdżę, ale tak czy inaczej jeśli autobus szkolny przyjeżdża tam 2-3 razy na dobę to serio ograniczanie ruchu w czasie gdy dzieci są w szkołach lub w łóżkach ma sens? Niestety Polskie prawo póki co nie przewiduje automatycznych znaków czasowych, które widać w innych krajach.

Ewentualnych pieszych widać na tym odcinku z bardzo daleka. Bardziej przydałby się znak tablica T-3 (piesi) jeśli tam taki ruch pieszy. Niestety tego typu tematy są bardzo proste w rozważaniach urzędnika: ograniczanie prędkości poprawia bezpieczeństwo na drodze. Koniec i kropka. Trudno z tym dyskutować. Trudno również dyskutować z tym, że najbezpieczniej jest w piwnicy siedząc w kasku z zapasem powietrza w butli na plecach.
Mój syn złamał wczoraj rękę na trampolinie na wakacjach. Zakazać trampolin? Zakazać zabaw ruchowych w ogóle? Zakazać... wakacji? :)

Jeśli przystanek jest przy rondzie to patrząc na rozkład dróg osiedlowych nie bardzo w głowie mi się mieści, żeby mieszkańcy północnej strony drogi puszczali dzieci szosą skoro mogą iść osiedlową i wyjść przy rondzie. Południowa strona jest skomunikowana z szosą 200 m od ronda - ok tam 2-3 razy na dobę pojawią się dzieci. Jeśli przystanek jest przy skrzyżowaniu osiedlówek 500 m od ronda to na szosie w ogóle nie powinno być dzieci.
Kolejny kilometr to kilka domów. Są setki miejsc w Polsce gdzie w identycznych okolicznościach ograniczeń nie ma. Tak czy inaczej jeśli powstanie ścieżka spacerowo rowerowa (bo takie znaki są określone w przetargu) to chyba argument ten zniknie.

A jeśli chodzi o sarny i dziki to zdaje się, że od tego jest znak A-18b ("zwierzęta dzikie") a nie ograniczanie prędkości. Państwo nie może i nie powinno myśleć za kierowcę bo idąc tym tropem postawimy 20km/h bo przecież w zimie może być oblodzone. Każdy bardziej doświadczony kierowca wie, że łatwiej jest trafić sarnę o godz 21 niż o godz 14. I zdecydowanie łatwiej trafić ją w lesie (gdzie nie ma ograniczenia) niż w "centrum" Wierzyc.

Tylko żeby nie było, że jestem za brakiem ograniczeń prędkości w ogóle. Kto nie wie niech się dowie, że wniosek o ograniczenie do 50 km/h przed wjazdem do Lipek od strony Wierzyc wyszedł spod mojej ręki. Na wniosek mieszkańców rzecz jasna, ale jestem jednak w pełni przekonany o zasadności jego istnienia tam.

I jeszcze na koniec: ppawelk: gdyby moje dzieci miały tak chodzić to bym pewnie coś w tej sprawie zrobił: zmienił położenie przystanku, zrobił chodnik czy choćby ścieżkę. Tak! Cisnął urzędników, fundacje, sołtysa, radnych, pomógł pozyskać środki, może sponsora - na prawdę możliwości jest wiele i na prawdę nie ma rzeczy niemożliwych. W najgorszym razie można skrzyknąć ludzi, pożyczyć glebogryzarkę i 2 m od asfaltu zrobić wyrównaną, skromną ścieżkę - w 30 szpadli roboty na dwa słoneczne weekendy. Ale tak serio to czy od czasu zbudowania S-5 Łubowa nie było stać na 200 m chodnika? Serio postawienie pięćdziesiątki którą i tak 90% kierowców ma w poważaniu uspokoiłoby Cię jako rodzica?
ODPOWIEDZ