Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

ODPOWIEDZ
Sowa
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2014, 8:15

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: Sowa »

TRZYNASTA PENSJA WYPŁACANA W URZĘDZIE GMINY W STYCZNIU, TO WIĘCEJ NIŻ ROCZNY BUDŻET RADY MIASTA WŁĄCZNIE Z ROCZNYMI DIETAMI RADNYCH.

Usługi pozostałe to przypuszczalnie coś typu:
- katering na spotkanie wigilijne w urzędzie
- koszty spotkania z "inwestorem"
- film promocyjny dla gminy
- foldery reklamowe,
- gadżety z logo gminy
- opracowanie nowego logo gminy
i z pewnością wiele innych, których nie sposób zakwalifikować w innym miejscu, a tu znajdą swoje "tajne miejsce".
Czyli wszystko o czym decyduje tylko burmistrz, a czego nikomu nie będzie chciało się sprawdzać.

Myślę , że na uwagę zasługuje pozycja wydatków oznaczona 750/75023/440 na kwotę 136 tys. zł jako "dodatkowe wynagrodzenie roczne" , mówiąc krócej trzynasta pensja, która wypłacana jest zwykle w styczniu za poprzedni rok. Jeśli doliczymy do tego składki ZUS około 30 tys. zł za tę trzynastkę (ukryte w pozycji 4110 i 4120), to mamy ponad 160 tys. wypłaconego dodatkowego wynagrodzenia w miesiącu styczniu. A to jest więcej niż cały budżet Rady Miasta z którego na diety Radnych przeznaczone jest tylko 144 tys. ROCZNIE.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: NT JOP »

SOWA:
to ilu jest beneficjentów 13? jak to statystycznie na "łebka" wychodzi? no chyba ze wiesz jak wychodzi w rzeczywistosci
Sowa
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2014, 8:15

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: Sowa »

NT JOP:
Posiłkując się wypowiedzią Pani Burmistrz na spotkaniu w Rakowie w sprawie ilości zatrudnionych pracowników urzędu to jest ich w jej przekonaniu 26.
Wyciąganie średniej nie jest dobrym rozwiązaniem na uzyskanie odpowiedzi na Twoje pytanie.
Dlaczego?
Z tych 26 pracowników 4 najlepiej opłacane osoby pochłaniają ok. 30 % miesięcznych kosztów wynagrodzeń w urzędzie .
Należą do nich : burmistrz, jego zastępca, skarbnik oraz radca prawny.
Stąd jeśli brać średnią , to należy uwzględnić 22 pracowników i koszt 136 tys. umniejszyć o ok. 40 tys. (zaznaczam, że jest to wyliczenie przybliżone, które nie da pełnego obrazu, ponieważ wynagrodzenia są zróżnicowane) nie uwzględniając składek ZUS.
Sowa
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2014, 8:15

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: Sowa »

ABSURD BEZ UZASADNIENIA:
KOSZTY URZĘDU SĄ TAK ZNACZNE PONIEWAŻ GMINA DOWOZI WODĘ BECZKOWOZEM DO ŻYDOWA ABY UTRZYMYWAĆ ZIELEŃ MIEJSKĄ
[+] Cytat z wypowiedzi Burmistrza - spotkanie Rakowo
Cytat z wypowiedzi Burmistrza - spotkanie Rakowo:
" DG: W naszym urzędzie na pewno nie ma przerostu administracji. Jest 26 osób. Potrzebne jest jeszcze jedno stanowisko sekretarza urzędu. Nie można tak bezpośrednio odnosić jednej gminy do drugiej dlatego że: w naszej gminie mamy 18 wspólnot mieszkaniowych, gdzie obok w gminach mają po 2 po 3 wspólnoty. Mamy podpisane stałe porozumienie z zakładem karnym w Gębarzewie na podstawie którego przyjmujemy do pracy osoby skazane. Z jednej strony świadczą tę pracę prawie że bezpłatnie bo wynagrodzenia nie pobierają, ale za każdym razem gdy następuje przyjęcie pracownika albo zmiana, musimy dokonać badań lekarskich, musimy wyposażyć w strój typu buty, odzież, musimy im zapewnić posiłek regeneracyjny, a przede wszystkim musimy po nich jechać i ich odwieźć, także to rodzi nieziemskie koszty. Domagamy się aby utrzymać ładną miejską zieleń, i do Żydowa, ciągnikiem dowozimy ogromny zbiornik z wodą po to, żeby podlać zieleń bo tam nie mamy swojego punktu czerpania. Myślę na rok 2015 troszeczkę to przeorganizować. Koszty związane z transportem też są duże.

?: Gdyby koszty urzędu były podobne jak w innych gminach to urząd byłby tańszy o 750 tys. zł rocznie."
zieleń.jpg
Nie ma uzasadnienia twierdzenie Pani Burmistrz, przekonujące zgromadzonych na zebraniu w Rakowie, iż koszty funkcjonowania Urzędu są tak znaczne, ponieważ gmina musi dowozić beczkowozem wodę do Żydowa, aby utrzymać miejską zieleń w należytym stanie.
Powyższy fragment załącznika nr 2 do uchwały Rady Miasta nr XXXIX/258/13 z 30 grudnia 2013 r. wskazuje, że na utrzymanie zieleni miejskiej przeznaczono w budżecie na 2014 kwotę 20 tys. zł rocznie.
Pozycję tę wykazano w dziale 900 rozdziale 90004. Jest to kwota niezależna od kosztów funkcjonowania Urzędu Miasta.

Jakie zatem są koszty podlewania zieleni miejskiej w Żydowie i jej zakres.
O zieleń miejską dba się przez ok. 6 miesięcy w roku (kwiecień - wrzesień).
Podlewanie zieleni odbywa się zwykle przez dwa miesiące (lipiec-sierpień) i to pod warunkiem suszy, bądź dłuższego okresu bez opadów deszczu.
W wypowiedzi Pani Burmistrz wskazała, że transportowany jest ogromny zbiornik z wodą. Przypuszczalnie miała na myśli zbiornik 1 000 l, który znajduje się w posiadaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej.
Jeśli założymy, że do Żydowa wyślemy beczkowóz o pojemności 10 000 l (tzn. 10 razy więcej niż ten o który przypuszczalnie myślała Pani Burmistrz) jeden raz w tygodniu w sezonie letnim (tzn. 8 razy w sezonie) to kalkulacja przedstawia się następująco.

Koszt transportu:
0,5 godziny (8 km x 2 = 16 km) transport w dwie strony. Czyli ok. 15 l oleju napędowego x 3,60 zł = 54 zł x 8 razy w sezonie letnim = 432,00 zł (na sezon)
Koszt wody:
10 m3 x 3,40 zł = 34 zł x 8 razy w sezonie 272,00 zł (na sezon)
Razem:
woda + transport 704,00 zł (na sezon)

Przyjmując , że susza jest bardzo dolegliwa i należy podlewać zieleń w Żydowie 3 razy w tygodniu to koszy potroją się i wyniosą nieco ponad 2100 zł (na sezon).

Planowane wydatki w budżecie w wysokości 20 tys zł na utrzymanie zieleni po odliczeniu nawet 2100 zł daje kwotę prawie 18 tys. zł na inne potrzeby miejskiej zieleni i to wcale nie dzieje się kosztem wzrostu sumy wydatków przeznaczonych na funkcjonowanie Urzędu Miasta i Gminy Czerniejewo, lecz kosztem kwoty przeznaczonej na utrzymanie zieleni.

W Żydowie jest Ochotnicza Straż Pożarna, to i jakieś ujęcie wody, które podobno trudno jest znaleźć, gdzieś istnieje.

CZY PANI BURMISTRZ WIEDZIAŁA O CZYM MÓWI NA ZEBRANIU W RAKOWIE ?
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: NT JOP »

SOWA: czy jesteś w stanie, znając koszt usług dodatkowych oraz poziom wypłaconych uposażeń oszacować ile km dróg mozna by było odśnieżyc powiedzmy za 30% tych kwot..
Lub inna kalkulacja: podsumowujac koszt zakupu tytułów i odznaczeń dla gminy i p. Burmistrz wyliczyć ilośc km odsnieżenia dróg?
(czy jest to pytanie tendecyjne:)?)
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: NT JOP »

Proszę wliczyć drogę dojazdowa do p. Wiceburmistrza bo przypuszczam, ze jako nowy mieszkaniec, mieszkajacy na "świezo" wydzielonym terenie pod zabudowe ma też ten problem na głowie.
kunegunda1964
Prawdziwy forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 30 paź 2014, 7:16

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: kunegunda1964 »

Oszczedności trzeba zacząć od siebie czyli od Urzędu Miasta i Gminy Czerniejewo. Czy można sprawdzić czy 26 pracowników to jest dużo czy mało jak ma się to w ościennych gminach, gdzie mniej się płaci w przeliczeniu na mieszkańca. Dlaczego nikt do tej pory nie poruszył tematu zadłużenia gminy na ponad 7milionów złotych. Nie sztuką jest rządzić, na koszt branych kredytów, brzydko można napisać że "głupi tylko tak potrafi". Wydaje mnie się że Gmina żyje ponad stan swoich możliwości. Dlaczego nie obniży sobie wynagrodzenia pani D.G., dlaczego nie obniży sobie wynagrodzenia wice Z.S i tak dalej. Dlaczego mieszkańcy mają utrzymywać tych ludzi. Może jak by pensje były by niższe, to nikt by się do władzy nie garnął. Może Radni powinni służyć gminie też za darmo. Śmiem twierdzić że chętnych wtedy by nie było. Jeszcze jest jeden temat który mnie bardzo irytuje, jak w komitecie pani D.G może znajdować się się człowiek, który kandyduje na radnego pan M.W. który nielegalnie użytkował przez ileść lat grunt gminny, czym naraził gminę na spore straty finansowe z tytułu nie zapłaconych podatków. Przecież po czymś takim sam powinien zrezygnować z radnego. Ale pan MW ma za nic standardy panujące w polityce. Dlatego kandyduje , po raz kolejny aby "doić Gminę" żenujące, że takich mamy radnych, i być może takich będziemy mieć.
Sowa
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2014, 8:15

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: Sowa »

NT JOP:
Myślę, że przeceniasz mnie.
To pytanie jw=est do firmy świadczącej usługi odśnieżania, która startuje i ma doświadczenie w przetargach.
Następnie wiedza ile można zaoszczędzić na kosztach Urzędu, bądź o ile w Twoim przekonaniu Urząd jest za drogi.
A później to wyłącznie matematyka.
Czasami, koszt odśnieżania dla wykonawcy może być opłacalny z niższą stawkę pod warunkiem, że będzie miał zapewnione wykonywanie usług przez całą zimę, a nie tylko w ramach jednorazowego zlecenia.
Korzystanie z miejscowych jest często bardziej opłacalne i wiesz, że sąsiad zjawi się niezwłocznie , a nie dopiero jak przyjdzie kolej na Rakowo.
Jeśli ktoś by pomyślał, to zwiększając budżet sołecki można by zlecić lokalnym chętnym posiadającym pług do odśnieżania tych dróg które gmina nazywa nieopłacalnymi, a i sąsiad ucieszyłby się żę trochę grosza mu wpadnie.
kunegunda1964
Prawdziwy forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 30 paź 2014, 7:16

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: kunegunda1964 »

Biuletyn Informacji Publicznej Czerniejewo
W nawiązaniu do poprzedniej wiadomości skorzystałem z strony BIP Czerniejewo i doszedłem do wniosku że pani Burmistrz D.G nie wie ile ma pracowników urzędników. Na spotkaniu w Rakowie podała 26. Tutaj lista z strony oficjalnej BIP czerniejewo.
1.Danuta Elżbieta Grychowska 2 Zbigniew Sujak 3 Julita Rybak 4 Jolanta Borowska 5 Maria Pawłowska 6 Anita Szperka 7 Renata Bednarek
8 Grzegorz Kozłowski 9 Danuta Smaruj 10 Edyta Fabiś 11 Małgorzata Leśna 12 Anna Jaworska 13 Sławomir Helak 14 Eliza Tądrowska 15 Sławomir Piechnik 16 Marzena Graczyk
17 Renata Simińska 18 Małgorzata Purol 19 Agnieszka Moch 20 Ewa Gubańska 21 Katarzyna Górka 22 Dorota Krause 23 Witold Nawrocki 24 Monika Szalbierz
25 Zbigniew Figas 26 Żaneta Modrzejewska 27 Grażyna Andrzejczak 28 Edwin Pawlak 29 Aleksandra Krygier 30 Kamilla Staniszewska 31 Emilia Banaszak 32 Hanna Maćkowiak
33 Hanna Szajda 34 Ewelina Turtoń 35 Justyna Górna 36 Agnieszka Mkikołajczak 37 Helena Mueller 38 Maria Stachowia 39 Małgorzata Jóźwiak. No to teraz komu wierzyć ??? Pracodawca nie wie ile osób pracuje w Gminie, a przecież jeszcze do tego trzeba dodać pracowników fizycznych zatrudnionych na stałe, którzy utrzymują czystość w Gminie. Naprawdę ciekaw jestem odpowiedzi z strony Urzędu. To teraz widzicie dlaczego nasza Gmina zajmuje pierwsze miejsce niechlubne zresztą w kosztach w przeliczeniu na jednego mieszkańca !!!!!!!
Witek

Re: Pani Grychowska: Koszty utrzymania urzędu gminy

Post autor: Witek »

kunegunda: Akurat wynagrodzenie burmistrza nie jest tajemnicą. Wystarczy obejrzeć oświadczenia majątkowe. Sprawdziłem gminy które JakubB ma na wykresach swoich czyli cały powiat i Nekla.
Burmistrz Czerniejewa ma DRUGIE NAJWIĘKSZE zarobki w powiecie:

Zarobki roczne burmistrzów:

Kłecko 207 tys.
Czerniejewo 158 tys.
Łubowo 149 tys.
Niechanowo 140 tys.
Kiszkowo 138 tys.
Witkowo 131 tys.
Mieleszyn 121 tys.
Trzemeszno 120 tys.
Nekla 108 tys.

Tyle w temacie.
ODPOWIEDZ