Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny etat?

ODPOWIEDZ
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny etat?

Post autor: JakubB »

W Pana programie znajdujemy punkt: Wyodrębnienie stanowiska obsługi inwestora. Czy to będzie kolejny etat? Co ta osoba będzie robić? Czy na prawdę jest potrzebna?
JakubB
Administrator
Posty: 1129
Rejestracja: 14 lut 2012, 17:00

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: JakubB »

Odpowiedź i fragment dyskusji publikowane na podstawie notatek ze spotkania

Takie stanowisko to nie nowy etat a dopisanie obowiązków do istniejącego. Mamy sporo terenów inwestycyjnych o których nawet nie wiemy, że je mamy jako mieszkańcy, bo ich w zasadzie nie promowaliśmy dotychczas. Są to tereny hektarowe, dwuhektarowe ale i większe. Jeżeli mamy kogoś kto się interesuje podjęciem jakichkolwiek działań pro-przedsiębiorczych w naszej gminie to dobrze by było żeby on wchodząc do urzędu wiedział dokąd się udać. Żeby pracownik do którego trafi mógł mu konkretnie powiedzieć: masz takie grunty lub takie grunty. Spis tych gruntów znajdzie się na stronie internetowej tak aby inwestor przychodząc do urzędu już wiedział o co pytać. I wcale nie chodzi wyłącznie o tereny gminy, przecież wiele osób prywatnych ma również grunty które przekształciły je na mieszkalnictwo czy na działalność gospodarczą.
Musimy patrzeć na tego inwestora jako na płatnika podatku i zatrudniającego o ludzi. Dochód gminy nie bierze się z księżyca, on się bierze z zasobności nas.
Mamy na przykład takie stanowisko jednoosobowe specjalisty ds. rolnictwa. Ja nie mówię, że to musi być konkretnie ten człowiek, ale przy obecnym układzie pracy, taki pracownik mógłby takie kompetencje przejąć.

?: Pani Burmistrz czy w tej chwili inwestor ma się dokąd udać?

DG: W tej chwili w urzędzie mamy razem z nami 26. pracowników, jest wydzielone tak zwane biuro podawcze i pierwszego kontaktu z mieszkańcem, a mając dosłownie kilka pokoi na tę chwilę w zupełności wystarczy by skierować do odpowiedniego pracownika. Mamy bardzo ale to bardzo kompetentnego pana który zajmuje się właśnie obrotem nieruchomościami, całą gospodarką nieruchomościami, sprzedażą, nabywaniem i tak dalej.
Ja wiem do jakiego stopnia są obciążeni moi pracownicy, i uważam, że gdyby chcieć zaspokoić to żądanie to konieczny jest dodatkowy pracownik. A w kwestii rozpropagowania tych miejscowych planów to: nasza strefa aktywizacji gospodarczej to 9 hektarów z niewielkim zapasem do wykupienia i uwaga: po to by uzbroić te tereny wydaliśmy 4 mln zł, mniej więcej w połowie to środki pozyskane z Unii Europejskiej. (…) Niechże Ci prywatni też zrobią krok do przodu, a nie można się tutaj tylko posługiwać zasobem gminy. Tak owszem w internet nasz puścić jak najbardziej, ale już każda promocja jest związana z dodatkowymi kosztami.

Pan Rajmund Gąsiorek: Każdy przedsiębiorca marzy, żeby nie przeszkadzała. To jest już wielki sukces jeśli gmina, urzędnicy w gminie nie przeszkadzają, oczywiście zgodnie z prawem on ma postępować, tylko żeby nie wymyślali, nie robili spychologii... bo dzisiaj jest tak, że dokumentacja się robi 3-4 lata a buduje się jeden rok. To jest tragedia. Każdy przedsiębiorca nie musi mieć uzbrojonego terenu, on sobie wszystko sam zrobi, tylko prosi żeby mu nie przeszkadzano. Ja akurat nie mówię tutaj o gminie Czerniejewo bo tu akurat bardzo poprawnie to się odbywa.

?: Wspomina Pan że gmina nie ma przeszkadzać, że przedsiębiorca sam sobie poradzi. Jak na tle tych słów ocenia Pan inwestycję gdzie gmina wydała ileś tam milionów, czyli jednak pomaga. Może jednak nie powinna?

Pan Rajmund Gąsiorek: Ocenimy, to. Trudno dzisiaj powiedzieć, zobaczymy kto te działki kupi, kto tam się będzie budować. Ja nie jestem prorokiem, żeby...

?: Pani Burmistrz, na pewno wykonano studium wykonalności jacy potencjalni przedsiębiorcy mogliby kupić tam działki, jaka to grupa docelowa przedsiębiorców?

DG: Tam nie ma na pewno funkcji mieszkaniowej. Nie możemy w tej chwili absolutnie powiedzieć, zastrzec sobie, że taki czy inny potencjalny przedsiębiorca tam się może.

?: Ale w studium wykonalności musieli coś Państwo założyć.

DG: Szczegółowych założeń nie ma.
kunegunda1964
Prawdziwy forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 30 paź 2014, 7:16

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: kunegunda1964 »

W gminie jest 36 pracowników nie 26 znowu bzdura
obserwator

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: obserwator »

jeśli nie etat to będzie to sztuka dla sztuki. jeśli etat to koszty. Nie dogodzisz.
Zamiast jakiś stołków weście zróbcie listę firm i ich działalności- własnie kuje łazienkę i może ktoś ma "okienko" na np 2h, dzwonie, pytam, dogaduje a ze blisko wiec takiemu fachowcowi opłaca sie przyjechać
i juz rozwój firm załatwiony. a gdzie on zostawi kasę jak nie w Wielkopolskiej:-)
nawet coś na zasadzie giełdy robót, usług, towarów.
zobaczcie ile materiałów bud. maja ludzie na podwórkach
zamiast pseudo fachowców informatyka znajdźcie.
Marta

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: Marta »

Oczywiście, że w gminie jest 36 pracowników. Pani burmistrz straciła rachubę?
chcacy

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: chcacy »

skoro człowiek, to sie myli. Jak na ciebie naskoczą to pewnie daty urodzin zapomisz. bywa
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: NT JOP »

funkcja którą objeła Pani Danuta Grychowska, niestey obliguje ja do nieomylnosci, zwłaszcza z dziedziny ilości pracowników ktróch sama zatrudnia. Taka rola szefa zwłaszcza tak poważnego przedsiębiorstwa za jakie mozemy uważać kazdą gminę.
doMariiDoMagdaleny

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: doMariiDoMagdaleny »

cytat ze strony DG:
Czy mamy najdroższy urząd w Powiecie - wyjaśniam, że nie znając konstrukcji budżetu nie można jednoznacznie porównywać, bowiem piony finansowe róznie kwalifikują wydatki w budżecie. Na "" stanie'' urzędu poza 26 pracownikami oraz burmistrzami zaliczone są wynagrodzenia trzech osób, które zajmują sie obsługą finansową jednostek podległych, czyli MGOPS, biblioteki, 2 szkól i 2 przedszkoli, co w innych jednostkach jest przypisane do konkretnych placówek, są też ujęte wyn agrodzenia osób sprzątających - co również rzutuje na koszty administracji. Poza tym zapewniamy środki finansowe na zatrudnienie stażystów, mieszkańców pozostających bez pracy - na tzw. roboty publiczne, czy zatrudnienie skazanych. Chcę podkreślić, że zakres zadań w administracji został ogromnie zwiększony, jak chociażby podwójne wykonawstwo w wersji papierowej i elektronicznej, jak gospodarka odpadami,jak wydzielenie osobnych jednostek i ich obsługa - w urzędzie od roku 2006 liczba etatów jest bez zmian, zachodziły jedynie zmiany osobowe.
NT JOP
Stały bywalec
Posty: 1830
Rejestracja: 26 mar 2013, 21:54
Kontakt:

Re: Pan Szymanek: Stanowisko obsługi inwestora - kolejny eta

Post autor: NT JOP »

esensja odpowiedzi na pytania. Dlamnie urzad jest drogi. Jezeli takie stanowisko to w obrębie istniejacych etatów. I płac
ODPOWIEDZ